۱۳۸۸ آذر ۱۹, پنجشنبه

آموزش آشپزي - يک غذاي جديد

ابراهيم رها / Ebrahimraha.com

همين ابتداي کار از مطلب آموزش آشپزي شانزدهم آذر عذرخواهي مي کنم چراکه چيزي که چاپ شده بود براي خود من که نويسنده کار هستم هم مفهوم نبود چه برسد به خوانندگان، در واقع طنز واقعي حذفيات اين ستون است نه آن چيزي که چاپ مي شود. در راستاي همين حذفيات ستون و اينکه بعضي مخاطبان عزيز گفته اند چرا فقط يک جور غذا آموزش مي دهم بايد عرض کنم امروز سراغ غذاي جديدي مي رويم و من در همين ستون غذاي تازه يي را آموزش خواهم داد.

يک جايي هاشمي رفسنجاني گفته آن طرف بسيج و سپاه دارد اين طرف دانشجو و نخبه. تاييد حرف هاشمي که مشکلي ندارد؟ عرض مي کنم هاشمي خوب گفته، بله، سبزي را با پياز کمي تفت داده طوري که رنگش چندان عوض نشود سپس علي رفيعي (کارگردان تئاتر) گفته «تلويزيون از هر مخدري خطرناک تر است.» من نمي دانم رفيعي چطور به اين نتيجه رسيده، اساساً به من به عنوان يک آموزش دهنده آشپزي چندان هم مربوط نيست اما از آنجا که امروز دارم غذاي جديدي با نام قورمه سبزي را آموزش مي دهم خواستم بگويم رفيعي عزيز، اين طورها هم نيست، اتفاقاً تلويزيون بيشتر در کار ترک دادن است تا اعتياد. در حال حاضر تلاش دوستان نتيجه داده و در شش ماه اخير بسياري از مردم ديدن برنامه هايش را ترک کرده اند. اين ترک اما چندسويه است (الکي که نيست) مثلاً يک دفعه يک آدمي به اسم کريمان پيدا مي شود بر فرض بنده نوعي را همين جور محض سرگرمي ممنوع الکار مي کند و از کار در تلويزيون ترک مي دهد، هيچ کس هم از او نمي پرسد شما عجالتاً کيلويي چند هستي؟ رفيعي عزيز من هم به تو توصيه مي کنم به جاي اين قضاوت هاي شتابزده بيا و قورمه سبزي ياد بگير، پس از اين مرحله بايد در پختن گوشت دقت زيادي به عمل بياوريد به طوري که هاشمي رفسنجاني ابراز داشته «کشوري که چهار ميليون دانشجو دارد نمي تواند با فريب اداره شود.» من حين آموزش قورمه سبزي شکل هاي اصلاح شده اين جمله را خدمتتان عرض مي کنم؛ الف- کشوري که چهار ميليون دانشجو دارد با بازداشت دانشجويان و محکوم کردن شان به حبس، اداره مي شود مثل هلو، ب- کشوري که چهار ميليون دانشجو دارد به نتايج انتخابات اعتراض مي کند و... بيخود مي کند اعتراض کند. ج- کشوري که چهار ميليون دانشجو دارد... قبول کنيد زياد دانشجو دارد، چه خبره مگه؟، د- کشوري که چهار ميليون دانشجو دارد بهتر است همه شان در علم و صنعت ثبت نام کنند تا در آينده هر کدام يک احمدي نژاد شوند (چه شود) در ضمن هاشمي خوب گفته،

در حالي که پختن غذا را ادامه مي دهيد به خاطر داشته باشيد هاشمي هم ادامه داده «چرا نبايد روزنامه هاي منتقد آزاد باشند؟» الف- شما اخيراً از خارج از کشور تشريف آورده ايد؟ ب- نه جداً مثل اينکه خيلي ها هنوز قبول نکرده اند رئيس دولت احمدي نژاد شده است. ج- تازه اخيراً چشم مان به جمال محمدعلي رامين آشنا شده که در اين عرصه بيشتر محمدعلي کلي خواهد بود، د- عزيز من به خودت دو دقيقه وقت نميدن توي رسانه هاي عمومي حرف بزني، توقع ها داري آ، حالا درست که يک جا خوب گفته يي، اما دليل اين همه توقع نمي شود.

غذا دارد آماده مي شود و خاتمي گفته اخلاق همواره قرباني سياست است. سيد، عزيز خسته، دوست سال هاي تنفس و آزادي، از اخلاق نگو، از قرباني شدن نگو، از قورمه سبزي بگو، از قورمه سبزي هاي سبز، و... و از اينکه هاشمي خوب گفته،

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر