۱۳۸۸ آذر ۱۲, پنجشنبه

آموزش آشپزي--- مکانش امن است؟

ابراهيم رها

در ادامه سلسله درس هاي آشپزي، امروز غذاي قورمه سبزي را آموزش مي دهم. البته در اينجا يک سوال بنيادي مطرح است و آن اينکه وقتي گفته مي شود موسساتي براي ازدواج موقت ايجاد خواهد شد که در آن «هم در انتخاب و هم در امکانات» به افراد کمک مي کنند، آن وقت اصلاً چه جاي قورمه سبزي؟

الان توضيح مي دهم. خب فرض کنيد شما هوس قورمه سبزي کرده ايد، اولين کاري که مي کنيد اين است که به هيچ کس آزار نمي رسانيد چه در کنار خيابان چه در هر جاي ديگر، بعد صاف مي رويد سراغ يکي از همين موسسات، يکي را انتخاب مي کنيد که قورمه سبزي پختن بلد باشد.

آنها خودشان امکانات اعم از قابلمه و لوبيا و سبزي و... را هم مي دهند (اعلام کرده اند) بعد مي توانيد علاوه بر حرکت در راستاي ايجاد اين موسسات به قورمه سبزي تان هم برسيد.

اما خب ديديد اين طرح کمي زمان برد و شما زودتر قورمه سبزي هوس کرديد. البته ما اميدواريم راه اندازي و بهره برداري از اين طرح را ندهند دست روس ها و به عمر ما قد بدهد، به هر روي راه هاي ديگري هم براي قورمه سبزي وجود دارد.

مثلاً شما مي خوانيد يکي گفته «فرد را به خاطر انديشه اش محاکمه نمي کنند.» از اين حرف هاي تخيلي که بگذريم بايد عرض کنم اين حرف ارتباط مستقيم به غذاي مورد بحث ما دارد. الان ارتباطش را مي گويم.

شنيده ايد مي گويند فلاني کله اش بوي قورمه سبزي مي دهد؟ انديشه و محاکمه و... اينها يعني همين جمله کليدي که عرض کردم و خاطرتان باشد به محض اجراي «طرح جرخوردگي اقتصادي» (حذف يارانه هاي سابق) هر کس از گوشت و لوبيا هم حرف بزند في الواقع سرش بوي قورمه سبزي داده و از مصاديق همين جمله محسوب مي شود.

خب آدم اگر مصداق اين جمله شد احتمال دارد درباره دزديدن و پز ميدن و اين حرف ها چيزي بگويد يا برايش سوال ايجاد شود اين 63 درصد که ميگن کو؟ که البته پرواضح است منظور 63 درصد سبزي در کنار چند درصد لوبياي نفاخ و چند درصد گوشت و ساير قضاياست، به جان خودم،

پيامد همين بحث ها احتمال دارد شما 20 دقيقه در يک راهپيمايي شرکت کنيد و به همين خاطر مجبور شويد 800 ميليون تومان وثيقه بگذاريد بياييد بيرون که قورمه سبزي دستپخت همسرتان را ميل کنيد و... راستي دقت کرده ايد اساساً در مملکت ما همه چيز به قورمه سبزي مربوط مي شود؟

از نکات مهم در اين باره اين است که شما براي طبخ اين غذا گوشت گير نياوريد، آن هم مساله يي نيست مي رويد مقابل اوين، آنجا خانواده زندانيان گوسفند قرباني مي کنند، شما را هم مسوولان زندان در همان اثني مي گيرند، مي رويد اوين، هفته يي يک بار قورمه سبزي مي دهند به چه ماهي،

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر