۱۳۸۸ آذر ۱۹, پنجشنبه

آموزش آشپزي- اين دفعه قورمه سبزي

ابراهيم رها / Ebrahimraha.com

اتفاقاً صفار هرندي راست گفته که ما در ايران زنداني سياسي نداريم. اينهايي را که در زندان هستند به خاطر قورمه سبزي گرفته اند، در همين راستا (قورمه سبزي را نمي گويم، گرفتن را عرض مي کنم) بنده پيش از آنکه بيشتر به آموزش آشپزيمان دخول کنيم ادله زنداني شدن تعدادي از همين افراد غيرسياسي را جهت تنوير همه جاي افکار عمومي مي نويسم.

بهزاد نبوي؛ او که معلوم شد مشکلش بحث ترافيکي بوده و تا آنجا که من اطلاع دارم، آگاهان معتقدند اساساً او را راهنمايي رانندگي بازداشت کرده بوده حالا هم يک قبض جريمه 800 ميليون توماني چسبانده اند روي کاپوتش و ماجرا حل است.

مصطفي تاج زاده؛ اين شخص که با وجود کنکاش فراوان در سابقه اش، هيچ جهت گيري و اظهارنظر سياسي يافت نشد گويا در گلوبندک مکانيکي دارد و واسکازين ماشين يک نفر را درست عوض نکرده، طرف شکايت کرده، تاج زاده را برده اند زندان. منتها چون به صفحه کلاچ هم آسيب رسانده مدتي در انفرادي نگهش داشته اند،

عبدالله رمضان زاده؛ نامبرده يک باب منزل مسکوني را به چند نفر فروخته بوده و پس از شکايت صنف معاملات ملکي هاي کشور راهي زندان شده.

پس از بررسي ديدگاه هاي صفار هرندي بايد عرض کنم اين موارد مذکور اتفاقاً جهت طبخ قورمه سبزي که امروز مي خواهم برايتان آموزش بدهم بسيار لازم است. پس از دقت فراوان به اين موارد، قابله را برمي داريد و مي بينيد ضرغامي گفته «حجم موسيقي در همه برنامه ها زياد است و بايد کم شود.» اين کم کردن «حجم» در صدا و سيما بدجوري مد نظر قرار گرفته، پس از آنکه با ممنوع الکار کردن عده يي، حجم را کم کردند حال نوبت موسيقي است (راستي پيرو مطلبي که در مورد ممنوع الکاري ام در صدا و سيما نوشته بودم تقريباً 63 درصد مملکت يک واکنشي نشان دادند اما از صدا و سيما هيچ خبري نشد. گويا پارتي آقاي کريمان از ضرغامي هم کلفت تر است،) رياست سازمان صدا و سيما حالا که مشغول کم کردن حجم همه چيز در سازمان متبوعشان هستند به اين پيشنهاد بنده توجه کنند بد نيست؛ حجم ضرغامي ماجرا را کم کن، همه چيز درست مي شود. در ادامه و جهت طبخ بهتر قورمه سبزي بايد به ياد داشته باشيد که وزير ارشاد گفته با اکران خارجي فيلم کتاب قانون، ساخته مازيار ميري موافق نيستم. حرف بسيار سنجيده يي است و دقيقاً مثل لوبيا در قورمه سبزي کاربرد دارد. پيشنهاد مي دهم از اين به بعد مجوز نمايش را به چند دسته تقسيم کنند؛ الف- صرفاً پخش فيلم در داخل کشور. ب- پخش در داخل، سوريه و ونزوئلا. ج - فيلمساز مي تواند فيلم را فقط با خانواده و حداکثر به همراه عمه اش تماشا کند.همين طور که قورمه سبزي را مي پزيد به اين مساله فکر کنيد که مرتضي نبوي چهره شاخص اصولگرايان تو رو خدا؟، اصلاً خبر نداشتم. چه چيزايي که آدم نمي شنوه،

قورمه سبزي تان دارد آماده مي شود. در همين راستا چند روز پيش يک سريالي در تلويزيون ديدم که نمي دانم چند وقت است پخش مي شود، به اسم آشپزباشي. خانم معتمدآريا حضور سبزي در اين سريال دارد و از بازي پرستويي هم عشق کردم (الان منکرات به ما گير مي دهد،) به هر حال با شناختي که از محمدرضا هنرمند دارم و چيزي که سريال نشان مي داد گمانم کار خوبي از آب درآمده و به قول خودمان سبز سبز است، حين خوردن قورمه سبزي، اين کار را هم تماشا کنيد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر