۱۳۸۸ آذر ۱۹, پنجشنبه

آموزش آشپزي - روغن، لوبيا، هوگو چاوس

ابراهيم رها / Ebrahimraha.com

اساساً در ايران دو چيز بسيار مهم است؛ يکي علم پولتيک يکي کشک بادمجان. اما با وجود اين مسائل من تصميم گرفته ام امروز برايتان قورمه سبزي را آموزش بدهم. دليلش هم اين است که محمدعلي رامين در ادامه افزايش راندمان کاري اش روزنامه حيات نو را فرستاده حياط خلوت،

راستش اينکه اين ستون تازه ما هم به مشکلات اساسي و عديده برخورده. يعني از آنجا که در مملکت ما همه چيز از ته، قانون و قاعده دارد، در اينجا هم امروز يک چيز آزاد است، فردا اگر بنويسي از بيخ مي برندش مي اندازند جلوي سگ بخوردش.

يعني باور بفرماييد اوضاع طوري است که اگر من در اين ستون و حين آموزش آشپزي بگويم نام وزير امورخارجه انگليس ديويد ميليبند است، مي گويند نخير بنويس داود خالي بند است تا چاپ کنيم،

مصيبت ماجرايي شده اين داستان ستون ما. بنده يک کميته حقيقت ياب تشکيل دادم ببينم چه اشکالي دارد بر فرض اگر آدم بنويسد براي قورمه سبزي سه چيز موردنياز است؛ روغن، لوبيا و حرف هاي هوگو چاوس. به هر حال مسوول روزنامه را نمي دانم اما به گمان من هوگو چاوس نه جزء مبطلات روزه است، نه مورد منکراتي دارد نه جزء خطوط قرمز محسوب مي شود اما نتيجه تحقيقات اين بود که همينه که هست، به هر روي همين طور که گوشت را مي گذاريد بپزد کمي نمک اضافه کرده (نه، جداً مجبوريد نمک اضافه کنيد چون مهدي کلهر امروز حرفي نزده است) و مطلع مي شويد که گفته شده امکان دارد «طرح جرخوردگي اقتصادي» متوقف شود. آخه چرا؟ نه جداً چرا؟ به فکر معيشت مردم نيستيد؟ چرا به ستون من رحم نمي کنيد؟ مهدي کروبي که يقين دارم به قورمه سبزي علاقه وافري دارد (طي چند ماه اخير ثابت کرده) گفته بايد به امر به معروف و نهي از منکر احمدي نژاد اهتمام ورزيد و هزينه اش را هم پرداخت. من تصور مي کنم کروبي وقتي گير مي دهد هزينه يک چيزي را بپردازد ديگر هيچ چيز جلودارش نيست، يعني مي پردازدها. يعني يقه پرداختن را مي گيرد ول هم نمي کند، در اين قسمت از آموزش طبخ قورمه سبزي گفته يکي از اعضاي شوراي شهر تهران را آورده بودم با اين مضمون که اصولاً دولت تمايل ندارد به قانون عمل کند و بعد با معني کلمه قانون در کتاب لغت دولت شوخي بامزه يي کرده بودم که حذف شد.

حالا کمي روغن بيفزاييد و خوب به اجزاي خورشت نگاه کنيد. خواهيد ديد که غلامحسين الهام (اي جان،) گفته بايد بسيجيان هنگام خصوصي سازي مراکز مختلف، کارخانجات را فتح کنند. ما حتي اگر قورمه سبزي نمي پختيم هم نتيجه مي گرفتيم با اين کلام درفشان الف)حتماً کارخانه نام مستعار اسرائيل است و ما بايد از اين به بعد بر فرض بگوييم ورزشکار ايراني از مبارزه با ورزشکار کارخانه يي امتناع ورزيد، ب) شايد نيت الهام خير است و در ذهن او فتح کردن معني ثبت نام يا استخدام شدن را مي دهد. ج) وقتي سخنراني مي کنيم بي حرف پيش گوش شيطان کر اگر زحمتي نباشد قبلش هم کمي فکر کنيم،

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر